Sporten

Nog even de beste wensen, alle lieve mensen!

 

Vorig jaar begon ik onze blog met goede voornemens. Ik las ze even terug en ik moet eerlijk toegeven dat het toch weer echt bij voornemens zijn gebleven.. 😂

Hoewel, ik ben wel degelijk beter op mijn eten gaan letten. Ik ben nou niet echt afgevallen, maar het is wel makkelijker om een gezond patroon op te pakken nadat ik een dagje ongezond gegeten heb. Af en toe iets slechts is niet heel erg, als je het de dagen er na maar weer compenseert met voldoende groen.

Even iets wat ik in mijn blog van een paar maanden geleden heb gezegd: ik zou vertellen over HIIT! Helaas doe ik er ondertussen niet heel actief meer aan, maar ik zou het wel erg graag willen! Ik had er toen een blog over geschreven in mijn notities, maar verder totaal vergeten te posten! Dus bij deze nog even:

Ik heb een nieuwe vorm van sporten ontdekt en ik vind het heerlijk! Ik vind sporten eindelijk weer leuk!!

Zoals ik misschien al eerder heb verteld volg ik family-vloggers op YouTube. Een van deze families zijn de SacconeJolys, met papa Jonathan, mama Anna en kindjes Emilia en Eduardo. Zij wonen in Londen, en ik vind het een hele lieve familie om te volgen. Anna heeft een personal trainer, Lucy Windham Read (http://www.lwrfitness.com/)

Ook zij heeft een YouTube-kanaal, maar zij geeft al zeker twintig jaar trainingen. Toen ik dit hoorde had ik even een vastloper. Ze ziet er uit als iemand van 30/35, dus hoe kun je dan al 20 jaar trainingen geven?! Blijkt ze gewoon mid-50 te zijn!! Dit laat voor mij echt zien hoe een gezonde levensstijl invloed heeft op de manier waarop je verouderd. Echt ongelofelijk.

Zij heeft dus op YouTube HIIT workouts. High Intensity Interval Training. Vaak zijn het trainingen van 5-15 minuten, maar aan het einde ben je helemaal kapot, haha. Ik vind het heerlijk, ik doe meestal meerdere trainingen achter elkaar, waardoor ik een half uur bezig ben. En dat 6 dagen per week. Zij raadt één rustdag aan, en dat heb je ook echt wel nodig, je spieren moeten echt even herstellen.

Sinds april van dit jaar (2016) heeft ze de tag #LucysSquad opgericht, en een paar maanden heeft ze challenges gedaan. Dat vond ik erg leuk om aan mee te doen. 28 verschillende filmpjes, waar je dus 4 weken over doet. Ik begin ze ook iedere maand opnieuw, en het is echt tof om het verschil te merken, dat sommige oefeningen opeens een stuk makkelijker zijn, of dat je ze überhaupt nu wel kan uitvoeren, haha. Voor sommige dingen oefeningen moet je nog redelijk lenig zijn namelijk.

Gelukkig heeft ze genoeg low impact trainingen, goed voor ieder fitness level. En je merkt dat ook de high impact dan op een gegeven moment ook te doen zijn.

Oké, ik doe het dus nu zelf niet meer (hebben de onderburen een beetje last van), maar ik raad het echt aan! Het is superleuk om te doen. Misschien dat ik zelf ook weer een poging ga wagen, als ik een dikker matje kan vinden. Of gewoon alleen low impact. Hmm, ik krijg er echt weer zin in! Handig, zo’n blog schrijven! J

Wat ik in plaats daarvan nu heb gedaan, ik heb mezelf in november (nadat ik verhuisd ben) ingeschreven bij de sportschool, en tot nu toe lukt 3x per week gaan best aardig! En ik voel me ook zoveel beter! Afgelopen weekend was ik te laat m’n bed uitgekomen, waardoor ik niet meer naar de sportschool kon ’s middags (die gaat in het weekend bizar vroeg dicht 😱) en ik zat daardoor totaal niet lekker in m’n vel. Toen ben ik maar gaan hardlopen! Heerlijk!

Waar ik het trouwens niet mee eens bent, is dat je er veel energie van krijgt. Misschien op den duur, of dat je je dus slecht gaat voelen als je niet sport. Maar na het sporten ben ik altijd erg moe hoor! Ik ga daarom ook altijd aan het einde van de dag, anders ben ik echt niet meer vooruit te branden de rest van de dag, haha!

De overige goede voornemens zijn helaas niet erg gelukt. Vaker afspreken met vrienden is gewoon lastig! Ik ga er ook geen goed voornemen meer van maken. Zoiets moet je niet forceren. Wanneer het gebeurt is het goed. Dat is het fijne aan goede vrienden. Je kunt ze maanden niet zien, en vervolgens een gesprek weer oppakken alsof je ze gisteren voor het laatst hebt gezien.

Minder schelden is ook niet erg gelukt. Ik word er wel iets beter in ondersteunt nu dat ik werk waar ik nu werk. Er werken hier een paar gelovige dames, en die schelden nou eenmaal eigenlijk niet. Het is fijn om dat te merken dat je daar soms ook in mee gaat. Die blijf ik dus wel gewoon proberen!

Verder ga ik dit jaar ook geen nieuwe voornemens maken. Met gezond eten en meer sporten ben ik al begonnen in ieder geval, en ieder jaar is januari voor mij een maand waarbij ik helemaal geen alcohol drink. Dit is een beetje begonnen doordat ik een paar alcoholisten heb leren kennen in de afgelopen jaren, en ik wil voor mijzelf kunnen bewijzen dat ik geen alcohol nodig heb. De rest van het jaar drink ik ook alleen maar als ik dat lekker vind, dus voor mij zal het niet zo snel een probleem worden denk ik.

Laat ons weten wat jullie goede voornemens zijn!

Liefs,

Suzanne

Geef een reactie